Allegro Ads to nieodłączny element strategii marketingowej każdego handlowca na Allegro. Kiedyś dla sprzedawców dostępne były wyłącznie wyróżnienia, później dołączyły strefy okazji i inne akcje specjalne. Dzisiaj mamy popularne Adsy, które w niektórych sklepach generują większość przychodu.
Czy warto korzystać z Allegro Ads prowadząc sklep internetowy na Allegro? Odpowiedź brzmi: WARTO, ale… 
Róbmy to z rozwagą przy odpowiedniej kontroli budżetu. Jeśli zarządzamy reklamami sami (a nie przez agencję), pamiętajmy o:
Określeniu docelowego ROAS (zwrotu z inwestycji) który chcemy osiągnąć. Musimy wziąć pod uwagę swój budżet oraz marżę/narzut na produkcie. Inny ROAS będzie satysfakcjonujący dla asortymentu nisko-marżowego (1-10%), a zupełnie inny przy wysokich narzutach (50-300%).
Badaniu stawki CPC, jednym ze sposobów jest rozpoczynanie kampanii od najniższego CPC dostępnego, a następnie podnoszenie jej do uzyskania satysfakcjonujących wyników.
Audycie aukcji biorących udział w kampanii! Najważniejsze są oczywiście miniaturki, które mają bezpośredni wpływ na wskaźnik CTR. Oczywiście, jeśli już klient znajdzie się na naszej aukcji, musi otrzymać poprawne wizualnie i merytoryczne informacje na temat produktu. To bardzo ważny punkt każdej kampanii Allegro Ads! Pomóc Ci w audycie aukcji Allegro? Skontaktuj się ze mną.
Nie umieszczaniu w jednej grupie reklam produktów z różnych kategorii. Może to doprowadzić do sytuacji, gdy na jednej kreacji klient zobaczy skarpetki oraz kawę mieloną, z pewnością będzie zdezorientowany.
Wyłączeniu z umiejscowień reklam w sieci partnerskiej Google – w końcu z pewnością zależy nam, aby Klient kupił produkt w naszym sklepie organicznie, a nie podwójnie płacić prowizję Allegro.
Wybraniu do kampanii dobrze rotujących produktów. Strategia z umieszczeniem mniej popularnych produktów prawdopodobnie nie przyniesie pożądanych efektów.
To tylko podstawowe informacje, analizujmy, badajmy, optymalizujmy, rotujmy listę produktów, z pewnością przy odpowiednim poświęceniu czasu osiągniemy sukces.
Niestety, są pewne grupy produktów, które z racji swojej przynależności do kategorii, wydłużonym procesie zakupowym – będą słabiej sprzedawać się w Allegro Ads. Nic nie poradzimy, może odpowiedniejsze będą wyróżnienia?
A wy, sprzedawaliście lub sprzedajecie swoje produkty na Allegro?