Jak wypromować firmę w Internecie
Sposobów na promocję w Internecie są dziesiątki, jednak nie każdy odpowiada profilowi Twojej firmy. Pewne działania podejmiemy prowadząc sklep internetowy, a inne prowadząc biznes usługowy czy firmę produkcyjną. My dzisiaj skupimy się na usługach: salony fryzjerskie, piękności, pośrednicy handlowi i sprzedaży nieruchomości, firmy sprzątające, budowlane – na usługach kapitalizm stoi mawiają 🙂
Co będziemy chcieli osiągnąć reklamując firmę usługową? Co będzie naszą konwersją? Przede wszystkim zapytanie Klienta lub zakup usługi w zależności od wykorzystywanej technologii pozyskania Klienta.
Poznaj więc 5 niezawodnych sposobów na reklamę firmy usługowej w Internecie!
1. Firmowa strona internetowa.
Strona WWW to często pierwszy kontakt potencjalnego Klienta z Twoją firmą. Musi być więc przejrzysta, responsywna, wypełniona niezbędnymi informacjami i szybko ładująca się! To dzisiaj fundament budowy strony internetowej. Warto przeanalizować naszą stronę poprzez narzędzie PageSpeed Insights. Minęły czasy witryn przepełnionych animacjami, filmami i innymi kosztownymi dla wydajności „bajerami”. Podczas projektowania skupmy się, aby strona internetowa miała wygodny system nawigacji, zawierała pełną naszą ofertę, dane kontaktowe, zdjęcia/filmy produktu i doskonale wyglądała na urządzeniach mobilnych.
Najważniejsze funkcjonalności na stronie WWW firmy usługowej:
- Nawigacja poprawnie działająca na urządzeniach mobilnych
- Formularz kontaktowy
- Odpowiednio opisana oferta pod względem merytorycznym i SEO
- Live chat
Nie masz jeszcze strony internetowej? Zapraszam do kontaktu.

2. Wizytówka Google (Google Moja Firma)
Darmowa i skuteczna metoda reklamy dla każdej firmy (nie tylko usługowej!). Wielu marketerów niestety zapomina lub zaniedbuję tę metodę komunikacji z Klientem.
Przypomnijmy jak działa Wizytówka Google: opiera wyszukiwanie na lokalizacji szukającego i wyświetla mu profile firm, odpowiadające słowom kluczowym i podanej lokalizacji:

Dzięki temu, nawet małe, dopiero startujące firmy mają okazję łapać lokalne zapytania i wizyty. Dodajmy do tego, że poprawnie uzupełniona wizytówka wpływa również pozytywnie na pozycjonowanie naszej witryny.
Co zawiera podstawowa wersja wizytówki Google?
- Nazwa firmy, adres, numer telefonu
- Adres e-mail i adres strony internetowej
- Godziny otwarcia
- Oferta produktów i usług
- Zdjęcia usług i produktów
- Opinie Klientów
- Pytania i Odpowiedzi Klientów
- Wydarzenia
Potrzebujesz pomocy w konfiguracji Wizytówki Google? Porozmawiajmy.
3. Kampanie Facebook Ads, a dokładniej Lead Ads.
Kampanie płatne systemu Meta, czyli Facebook Ads to prawdziwy kombajn możliwości dla biznesów internetowych. Skuteczna reklama na Facebooku pozwoli Ci zrealizować różne cele np. budowanie wizerunku marki, zwiększenie ruchu kierowanego do strony, do lokalu stacjonarnego, aktywność, wyświetlenia, wiadomości, pozyskiwanie nowych kontaktów czy instalacje aplikacji.
Aby dobrze przygotować się do reklamowania za pomocą Facebook Ads, musimy określić:
- CEL – w przypadku firmy usługowej, najlepszym wyborem będzie cel na Pozyskiwanie Kontaktów (Lead Ads, opiszemy go niżej) lub Konwersja niestandardowa, np. Przesłanie zgłoszenia (wypełnienie formularza, kliknięcie numeru telefonu na stronie WW). Oczywiście, możemy mieć nasze usługi wystawione w formie sklepu internetowego, wtedy wybieramy cel Sprzedaż. W kampaniach lokalnych, gdy nasza grupa odbiorców jest bardzo mała, sprawdzi się również cel Zasięg, dzięki czemu Facebook zmaksymalizuje liczbę odbiorców z już wybranej grupy.
- GRUPĘ ODBIORCÓW – jeśli nasza firma ma zasięg lokalny, grupa odbiorców ma drugorzędne znaczenie. Oczywiście, dobrze jest określić wiek, płeć, lokalizację i język naszych odbiorców, jednak same zainteresowania mogą nam niepotrzebnie zawęzić i tak niedużą grupę użytkowników. Najważniejsza jest kreacja.
- KREACJE REKLAMOWE – czyli innymi słowy – reklamę. Najważniejsza część naszej kampanii w przypadku zasięgów lokalnych. Tutaj kluczowa jest grafika, czyli foto lub wideo oraz tekst czyli copywriting.
Wróćmy na chwilę do Facebook Lead Ads, czyli inaczej kampanii kontaktowych, skierowanych na pozyskiwanie leadów. Lead Ads pozyskuje dane od potencjalnych klientów za pomocą formularza kontaktowego wbudowanego do naszej kreacji. Czyli użytkownik pozostawia kontakt do siebie, nie opuszczając Facebooka. To doskonałe rozwiązanie – Facebook automatycznie wypełnia pola formularza danymi kontaktowymi, dzięki czemu droga do leada jeszcze bardziej się skraca.
Prowadzenie kampanii Facebook Ads to nasza specjalność, jeśli potrzebujesz pomocy, daj znać.

4. Reklama w Google Ads.
Google posiada aż 91% udziału w rynku wyszukiwarek internetowych, według danych z 2021 roku. Zasada jest prosta, nie ma Cię w Google – nie ma Cię w Internecie.
Do wyników wyszukiwarki Google można się dostać na dwa sposoby, za pomocą organicznego pozycjonowania naszej strony internetowej (SEO) lub Google Ads (Google Adwords). Pierwsza metoda jest powiedzmy darmowa, chociaż na dłuższą metę i tak wymaga od nas budowania struktury dobrej jakości linków zewnętrznych, które też kosztują. Google Ads z kolei to nic innego jak system reklamowy, w którym płacimy za kliknięcia (CPC – cost per click, czyli za kliknięcia), które kierują z wyszukiwarki na naszą stronę internetową lub landing page.
Nie można jednak sprowadzać tego systemu wyłącznie do reklam zamieszczanych w wyszukiwarce. Google Ads to także promocja w niezwykle rozbudowanej sieci partnerskiej (na którą składają się aplikacje mobilne, portale, blogi, fora i inne serwisy o ogromnych zasięgach) oraz w najważniejszych usługach giganta, w tym w serwisie YouTube. Z punktu widzenia reklamodawcy, ogromne znaczenie ma także szeroka oferta dostępnych form promocji.
W Google Ads wyróżniamy:
- Kampanię w sieci wyszukiwania (tekstowa) – dla firm usługowych skuteczna metoda aby znaleźć się na szczycie listy wyszukiwania w lokalnych frazach.
- Kampania produktowa – doskonały kanał do promocji sklepów internetowych.
- Kampania w sieci reklamowej – strony partnerskie Google (oferujące swoją powierzchnię reklamową np. w ramach sieci Adsense)
- Kampania Wideo – promujemy się głównie na YouTube
- Kampania promująca aplikację – głównie dla wydawców aplikacji
- Kampania Discovery – reklama w Gmailu, Youtube i kartach Discovery
- Performance Max – tegoroczna nowość kampaniach Google, łączy wszelkie kanały reklamowe w jedną kampanię, warte przestawania w biznesie usługowym
Twoja firma zastanawia się nad kampanią w Google Ads? Daj nam znać.

5. Lokalne grupy w social media.
O tym zapomina wielu właścicieli małych biznesów. O ile Facebook powoli traci na popularności na rzecz innych portali, typu TikTok, Instagram, o tyle grupy dyskusyjne nadal tętnią życiem i są po forach internetowych naturalnym ich następcą. Każde miasto ma lokalne grupy dotyczące opinii i wydarzeń, grupy kupieckie (kupię, sprzedam). Warto je wykorzystać zgodnie z wcześniej zaplanowaną strategią:
- Wykorzystujemy profil firmowy lub prywatny do komentowania wpisów na grupie, przy okazji reklamując swoje usługi.
- Prowadzimy marketing szeptany, czyli dyskretnie wyrażamy pochlebne opinie o usługach naszej firmy.
