social media w gastronomii

Social Media w Gastronomii

Pomysły na posty w restauracji

Media społecznościowe w branży gastronomii to fundamenty działań w marketingu internetowym. Poza stroną internetową, która jest już standardowym medium, gastro wykorzystuje przede wszystkim socjale: Facebook, Instagram, Pinterest, a w ostatnim czasie równie TikTok.

Każdy markretingowiec odpowiedzialny za restaurację, pub staje więc przez zadaniem, jakie tematy powinien poruszyć w socjałach. A jest ich całkiem sporo. Przedstawiamy garść linii wpisów, które z powodzeniem często wykorzystujemy wśród naszych Klientów.

PRZEDSTAW ZESPÓŁ – wiemy, że nie każdy pracownik lubi pozować w stroju roboczym do zdjęć na insta, ale to naprawdę działa! Zbliża Klienta z lokalem, pokazuje jego „ludzką” stronę  Zwiększa poziom zaufania do obiektu, a także integruje gościa z restauracją.

WYBRANA POZYCJA Z MENU – typowy standard, ale wykorzystujmy go. W końcu tak najlepiej zaprezentować umiejętności kucharzy czy barmanów. Dobre zdjęcie potrawy czy drinka plus krótki opis, ze wskazanym humorem czy pytaniem do pociągnięcia za język użytkowników.

PRZEPIS – wcale nie musi to być przepis na pozycję, którą restauracja ma w menu! Może to być przepis na dowolną potrawę czy koktajl, warto korzystać z tej linii postów, gdyż uzyskują dobre zasięgi.

AKTUALNE PROMOCJE – banał, ale nie możemy o tym zapominać. Ludzie kochają rabaty, obniżki i gratisy.

LOKALNE WYDARZENIA – odbywa się w okolicy targ ze zdrową żywnością? Ciekawy występ artystyczny? Knajpa nie musi angażować się w jego udział, po prostu promuj to co może mieszkańców zaciekawić.

KAMIENIE MILOWE I ROCZNICE – 5-lecie działalności, urodziny szefa czy może pierwsze 1000 obserwujących? To również dobry temat na wpis!

DOSTAWA – jeśli lokal oferuje posiłki z dostawą, wspominaj co jakiś czas o tym. Wrzuć zdjęcie dostawcy podczas pracy, momentu pakowania do termicznych toreb.

HISTORIA MIEJSCA – jeśli pub czy restauracja znajdują się w centrum miasta, na pewno niosą ze sobą bagaże z ciekawą historią. Może poprzednia działalność była interesująca lub jej właściciele? A może wydarzyło się w tym miejscu coś wyjątkowego? Takie ciekawostki zawsze pobudzają „lokalsów” do wspominek!

FILMY, REELS, STORIES Z GOTOWANIA – temat rzeka! Te kilka sekund w kuchni z uchwyceniem dobrej sceny może zostać małym viralem i zapewnić Twojemu profilowi ogromną ilość lajków czy serduszek.

ANKIETY PYTANIA Z SUGESTIAMI – pobudza obserwujących do działań, zapytaj Klientów co zmieniliby w menu, w wystroju lokalu a może w godzinach otwarcia. Takie wpisy cieszą się popularnością i mogą naprowadzić działalność na nowe tory.

ZDJĘCIA Z SALI PEŁNEJ KLIENTÓW – nic tak nie wznosi social proof na wyżyny jak Klient widzący pełne obłożenie restauracji, do której rozważał wyjście!

DANIA SPECJALNE – posiadasz w menu dania bezglutenowe, keto czy wegańskie? Pokaż to, grupa Klientów zainteresowana kuchnią specjalną cały czas zwiększa udział w rynku.

UDOSTĘPNIAJ ZDJĘCIA KLIENTÓW – podawaj dalej i pokazuj zdjęcia Klientów wrzucone w komentarzach czy recenzjach.

ZAMAZANE – a może zamaż na zdjęciu potrawę i zaprezentuj zagadkę swoim obserwatorom?

Dostosuj strategię

Oczywiście wszystko zależy od danego lokalu, przykładowo w restauracji wysokiej klasy z pięcioma gwiazdkami Michelin, niektóre z powyższych pomysłów okażą się nietrafione. Dostosujmy więc strategię socjali do grupy odbiorców profilu.